Orthomoleculaire voeding

“Laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding.”

– Hippocrates, circa 330 voor Christus –

Je voeding bepaalt hoe je lichaam aanvoelt, hoeveel energie het heeft voor de dag. Het begrip ‘Orthomoleculair betekent dat elke lichaamscel de optimale hoeveelheden voedingsstoffen nodig heeft in de juiste verhoudingen om zo goed mogelijk te functioneren.

Orthomoleculaire voeding richt zich op een goede inname van waardevolle nutriënten uit de voeding. Processen in het lichaam functioneren het meest optimaal wanneer de voeding goede hoeveelheden vitamines, mineralen, aminozuren en andere nutriënten bevat. De orthomoleculaire voeding streeft ernaar de lichaamscellen de benodigde voedingsstoffen in optimale hoeveelheden aan te bieden met zo min mogelijk verontreinigingen.

Dit houdt in:

• Een gezonde, evenwichtige voeding, bij voorkeur biologisch, puur en natuurlijk.
  • Richt zich met name op preventie van ziekte en het verbeteren van gezondheid en welzijn.

mijn gratis e-book:

‘Het Stappenplan naar een
Stralende Huid’

De huid is het grootste orgaan van de mens. Het heeft belangrijke functies zoals temperatuur regelen, immunologische functie, bescherming tegen bacteriën, virussen en een zintuiglijke waarneming. Het lichaam heeft meerdere afweersystemen tegen invloeden van onze omgeving. Het immuunsysteem moet ons lichaam beschermen tegen pathogene micro organismen (ziektemakers). Het afweersysteem bevindt zich in de huid, het longweefsel en de darmen. Van ons afweersysteem bevindt zich 80% in de darmen. In de darmen worden onze voedingsstoffen opgenomen en getransporteerd naar de desbetreffende gebieden in ons lichaam. De huid, darmen en hersenen zijn verbonden met elkaar. Dit is ook de reden dat de huid zich uit in jou stemming.

Bij het begrip ‘Orthomoleculaire voedingstherapie’ wordt het vermogen verstaan om met behulp van gerichte, gezonde basis voedingsmaatregelen en voedingssuppletie ziekteprocessen te herstellen. Door het leggen van verbanden tussen klachten en symptomen enerzijds en niet adequaat verlopende biochemische processen anderzijds, kan inzicht worden verkregen in welke (micro-)nutriënten in een bepaalde situatie het zelf genezende vermogen van het lichaam kunnen helpen of ondersteunen.

Orthomoleculaire voedingstherapie houdt in om met behulp van gezonde basis voedingsmaatregelen en suppletie ziekteprocessen te herstellen. Door het leggen van verbanden tussen klachten en symptomen enerzijds en niet adequaat verlopende biochemische processen anderzijds, kan inzicht worden verkregen in welke (micro-)nutriënten in een bepaalde situatie het zelf genezende vermogen van het lichaam kunnen helpen of ondersteunen.

Behandelingen onder andere voor:

• Maag-Darmklachten
  • Menstruatieklachten
  • Vermoeidheidsklachten
  • Burn-out klachten
  • Overgangsklachten
  • Allergieën
  • Suikerziekte
  • Problemen met afvallen, overgewicht

Zorgverzekering

Deze behandeling worden door verschillende zorgverzekeraars vergoed. Controleer even je eigen zorgverzekeraar zodat je weet waar je voor in aanmerking komt.