Huidverbetering

Elke vrouw verdient haar eigen huidverzorgingsritueel afgestemd op haar huid

In mijn praktijk wordt er voor elke vrouw een individueel behandeltraject gemaakt. Iedere huid heeft zijn specifieke aandachtsgebieden. De huid geeft zichtbaar weer hoe je je voelt. Moe, energiek of gestrest. Door het werken met etherische oliën en plantenoliën kan ik de huid precies geven wat zij op dat moment nodig heeft.

Welke specifieke aandachtsgebieden kan ik behandelen?
– Acne
– Allergieën
– Eczeem
– Rosacea
– Pigmentvlekken
– Huidveroudering
– Droge huid
– Roodheden in de huid
– Littekens
– Stress in de huid

Maak nu een afspraak voor

een gratis huidanalyse

Even wat informatie over de huid

De huid is het grootste orgaan van de mens. Het heeft belangrijke functies zoals temperatuur regelen, immunologische functie, bescherming tegen bacteriën, virussen en een zintuiglijke waarneming.

Het lichaam heeft meerdere afweersystemen tegen invloeden van onze omgeving. Het immuunsysteem moet ons lichaam beschermen tegen ziektemakers. Het afweersysteem bevindt zich zowel in de huid, het longweefsel en de darmen. Van ons afweersysteem bevindt zich 80% in de darmen.

In de darmen worden onze voedingsstoffen opgenomen en getransporteerd naar de desbetreffende gebieden in ons lichaam. De huid, darmen en hersenen zijn verbonden met elkaar. Dit is ook de reden dat de huid zich uit in jou stemming.

Wanneer er een huidprobleem optreedt kan het een onderliggende oorzaak in het lichaam hebben. Een voorbeeld hiervan is een rommelige pijnlijke buik wat wordt veroorzaakt door een disbalans in de darmen.  Bij langdurige darmklachten kunnen er als gevolg eczematische klachten ontstaan. Of bijvoorbeeld bij acne klachten kan een verkeerd voedingspatroon de acne verergeren of in stand houden. Door niet alleen naar het huidprobleem te kijken maar ook naar de onderliggende oorzaken kan het huidprobleem echt aangepakt worden.

Wanneer er een huidprobleem optreedt kan het een onderliggende oorzaak in het lichaam hebben. Een voorbeeld hiervan is een rommelige pijnlijke buik. Dit wordt meestal veroorzaakt door een disbalans in de darmen. Bij langdurige darmklachten kunnen er als gevolg bijvoorbeeld eczematische klachten ontstaan.

Bij acne klachten kan een verkeerd voedingspatroon de acne verergeren of in stand houden. Door niet alleen naar het huidprobleem te kijken maar ook naar de onderliggende oorzaken kan het huidprobleem echt aangepakt worden.

In mijn praktijk gebruik ik bewezen methodes om jouw huid weer te laten stralen. Door een combinatie te maken van natuurlijke huidverzorging en ondersteuning van gezonde voeding. Deze biologische, natuurlijke huidverzorgingsproducten, zoals Sociéte Provençale d’Aromathérapie en Les Gavots, kunnen de huid namelijk echt ondersteunen, verzorgen en herstellen.