Huidverbetering

Huidaandoening Acne

Acne is een huidaandoening die veel voorkomt. Zo ongeveer 85% van de mensen krijgt er weleens last van in zijn leven. Er zijn meerdere vormen van acne. Je kan last krijgen van acne tijdens de puberteit of juist na het dertigste levensjaar. Alle vormen hebben hun eigen kenmerken. De één krijgt juist last van huidverstoppingen en de andere alleen van huidontstekingen. Dit is afhankelijk van de acne vorm.

Waarom ontstaat er nu acne op jouw huid?

Je kunt de huid alleen behandelen, maar als de oorzaak niet bekend is van je acne dan wordt het lastig. Ontstaan de ontstekingen en verstoppingen door onderliggende darmproblemen, door het moeilijk kunnen uitscheiden van afvalstoffen of is je voedingspatroon de trigger van je huidontstekingen. Dit wil je eerst weten voordat je gaat behandelen.

Na alle informatie te hebben verzameld, kan er een behandeltraject voor jou worden opgesteld. Een behandeltraject bestaat uit meerdere gezichtsbehandelingen. De basis is natuurlijke huidverzorging en als ondersteuning gezonde voeding. Deze biologische,  natuurlijke huidverzorgingsproducten, zoals Sociéte Provençale d’Aromathérapie en Les Gavots, kunnen de huid namelijk echt ondersteunen, verzorgen en herstellen.

Gedurende het traject ga je met deze onderwerpen aan de slag. Hierin ga ik jou stap voor stap begeleiden.

Maak nu een afspraak voor

een gratis huidanalyse

Oorzaak zoeken

Er wordt heel veel geschreven over acne,  zoals haal de zuivel uit je voeding of vermijd de gluten. Mijn mening is dat de oorzaak van het probleem eerst achterhaald moet worden voordat je voedingsmiddelen zomaar uit je voedingspatroon haalt. Een onderliggende oorzaak zou een prikkelbare darm kunnen zijn. Dit wordt meestal veroorzaakt door een disbalans van de darmbacteriën.

De oorzaak kan je onderzoeken door testen uit te voeren. Een voorbeeld van een test zou kunnen zijn; een voedingsallergie test of een ontlasting onderzoek. Dit geeft aan hoe jouw lichaam functioneert en waarom je last hebt van acne.

Bij acne klachten kan een verkeerd voedingspatroon de acne verergeren of in stand houden. Door niet alleen naar het huidprobleem te kijken, maar ook naar de onderliggende oorzaken, kan het huidprobleem echt aangepakt worden.